جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۰۲:۳۲

به آب‎اندازی دومین FLNG مالزی

باشگاه خبری فراساحل: شرکت ملی نفت پتروناس (Petronas) مالزی اعلام کرد که گام دیگری برای ساخت دومین پایانه شناور LNG خود به نام PFLNG2 برداشته و این واحد شناور پس از طی مراحل اولیه ساخت بدنه در شرکت کشتی‌سازی صنایع سنگین سامسونگ کره جنوبی به آب انداخته شده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، تاسیسات 393 متری PFLNG2 که ساخت آن در ژوئن 2015 در کشتی‌سازی کره آغاز شده بود، پس از به آب اندازی در اسکله این شرکت پهلوگرفت تا مراحل بعدی ساخت روی آن انجام شود.


عبدالله کریم، مشاور پتروناس در پروژه‌های LNG، اظهار کرد که در ساخت PFLNG2 از تجربیات و دانش ساخت PFLNG Satu بهره گرفته شده است تا به این شکل بر توانایی عملیات پایانه‌های شناور LNG پتروناس در آبهای عمیق اضافه شود. وی افزود: "ما از پیشرفت پروژه تا به اینجا به خود می‌بالیم، درس‌های زیادی که از طراحی و ساخت پایانه Satu گرفتیم را در PFLNG2 به کار بستیم. امیدوارم این پروژه با موفقیت به پایان برسد و باید از همکارانمان در JGC و سامسونگ تشکر کنم."


پیش‌بینی می‌شود که پایانه‌های Satu و PFLNG2 روند را در صنعت LNG تغییر دهند چرا که می‌توانند راه را برای تولید گاز در میدان‌های دور از دسترس و حاشیه‌ای باز کنند. در حال حاضر تولید نفت در چنین میدان‌های فراساحلی از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست. پایانه PFLNG2 پس از تکمیل وزنی برابر با 134 هزار تن خواهد داشت. این پایانه قادر به مایع‎سازی، تولید و تخلیه محموله‎های گازی در میدان گازی Rotan است. این میدان در 240 کیلومتری سواحل مالزی قرار گرفته است. پایانه FLNG2 می‌تواند در اعماق 500 تا 1500 متری آب به تولید گاز بپردازد و ظرفیت تولید سالانه 1.5 میلیون تن گاز را دارد.



  کد خبر : 1676
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :